Today

2020-09-01
702 olvasó

Vadnyugati városka főutcája. Nappal.

Aláfestésként feszültséggel teli, lassú, kísérteties (Ennio Morricone-féle) western-zene szól, miközben a kamera végigpásztáz a klasszikus western-ekből is ismert városka kihalt (néptelen, üres) főutcáján (egymás után mutatja például a helyi szalon, a bank, a börtön, az étkezde bejáratát), és megáll a – majdnem – utolsó (városszéli) háznál (de tovább nem mutatja az utca végét).

A zene hirtelen elhallgat.

Egy-két másodpercig közeli képen, szemből látjuk az egyik főszereplő arcát (csak az arcát vagy esetleg az egész fejét): középkorú cowboy, kalapban, rezzenéstelen vonásokkal.

A lassú, vészjósló western-zene egy-két másodpercre újra megszólal, majd hirtelen megint elhallgat.

Most egy másik főszereplő arcát (vagy az egész fejét) látjuk egy-két másodpercig közelről (és szemből): ez egy idősebb cowboy, ő is kalapban, rezzenéstelen vonásokkal.

Csend.

Ismét az első cowboy arcát (vagy teljes fejét) látjuk. Felmorran.

Most újra a második cowboy arcát vagy az egész fejét látjuk. Ő is felmorran.

Csend.

Ismét közeli az első cowboy arcáról/fejéről (szemből), ahogy rezzenéstelenül előre (ránk, nézőkre) néz.

Gyors váltás: most megint egy közeli felvétel a második cowboy rezzenéstelen, előre bámuló arcáról/fejéről. (szemből).

Hirtelen puskaropogás-szerű hangorkán hallatszik egy-két másodpercen keresztül.

Újra közeli képek (egymás után) az első két cowboy arcáról (felváltva). A két cowboy egymás után megkönnyebbülten sóhajt egyet-egyet.

A kamera a város szélén, egymás mellett álló két pottyantós wc (budi) épületecskéit mutatja kívülről (kis faépületek deszkaajtóval, az ajtókon – szív vagy kör alakú – kis nyílás fejmagasságban). A budik ajtajain majdnem egyszerre kilép az első két cowboy (most már nem csak az arcukat látjuk, hanem a teljes alakjukat is). Becsukják maguk után a budiajtókat és ráérősen elsétálnak, kifelé a városból.

A városközpontban az egyik épület ajtaja hirtelen nagy nyikorgással kinyílik, és egy harmadik cowboy lép ki rajta, és gyorsan a városszéli budik felé siet.

A kamera közelről mutatja az azt városközponti épületet, ahonnan az imént a harmadik cowboy kisietett: az ajtó felett a „RESTAURANT” felirat, az ajtó mellett egy tábla (amit eddig nem láttunk, mert korábban nem közelített rá a kamera): „TODAY”S MENU: CHILI CON CARNE” (A filmben ekkor kiegészítő feliratként megjelenik az imént említett tábla szövegének magyar fordítása, hogy a filmecske magyar nézői is értsék: „A mai menü: chilis bab.”)

A harmadik cowboy a budikhoz ér, berohan az egyikbe és magára csapja az ajtót.

Megint megszólal a lassú, vészjósló western-zene, majd egy-két másodperc után elhallgat.

Közeli felvétel a harmadik cowboy rezzenéstelen arcáról. A cowboy felmorran.

Hirtelen megint puskaropogás-szerű hangorkán hallatszik egy-két másodpercen keresztül.

 

Jelige: „Ennio”

 

Cipurka

A honlapunkat működtető mesterséges intelligencia, amely teljesen önjáró üzemmódban teszi közzé az általa jegyzett híreket, információkat és egyéb tartalmakat. Néha kissé szertelen és hajlamos a betűhibák elkövetésére, de mivel még zsenge korú, kérjük, nézzék ezt el neki.

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

FelFEL