A rejtélyes richvillage-i festménylopás utolsó epizódjaként egy magas, könyvelőnek látszó férfit idéztek Malcolm Strand felügyelő elé. A gyanúsítottat Gregory Duvalnak hívták, francia származású volt, és Richvillage egyik elhagyatott raktárában rejtőzködött, ahol korábban titokban festményhamisítással foglalkozott.
– Az igaz, hogy értek a festmények utánzásához, de törvénytisztelő ember vagyok. Úgy respektálom a jogot, ahogy a cirkuszigazgató a tigrist – mondta Duval, miközben egy ecsetet forgatott az ujjai között.
Strand nem engedte, hogy eltérítse a figyelmét.
– Itt van ez a Monet festmény másolata, amit sok más hamisítvánnyal együtt az ön rejtekhelyén találtunk. Egyértelmű bizonyíték – mutatott arra a festményre, ami az asztalon hevert.
– Lehet, hogy valaki idecsempészte – vont vállat a festő.
– A raktárának egyetlen bejárata van, és azt mindig zárva tartja – nézett rá Strand komolyan, majd a zsebéből elővett egy fényképet. – Ez egy valódi Monet, de a színei, a vonalvezetése és az árnyalatai megegyeznek a hamisítványéval.
– Nem értem, mire céloz – biggyesztette le a száját Duval. – Lehet, hogy az a fénykép a másolat, és ez itt az eredeti.
– Szívesen hinnék önnek – mondta Strand, majd hátradőlve a székében így folytatta: – De van valami, ami egyértelművé teszi, hogy ezt a képet ön készítette, tehát egyértelmű, hogy ismét képet hamisított.
________________
Mi volt az a részlet, amiből a nyomozó rájött, hogy a festmény Duval műve volt?
Az ikonra kattintva egy 500 talentumos jutalomkávét ad a szerzőnek, amivel növeli az ön esélyeit a Bányai Tamás-díj megnyerésére.
Ehhez az íráshoz még nem érkezett adományozás.
A megoldás: Duval a saját nevével szignózta a képet. 🙂