Az eltűnt festmény nyomában

2024-01-16
99 olvasó

A rejtélyes richvillage-i festménylopás utolsó epizódjaként egy magas, könyvelőnek látszó férfit idéztek Malcolm Strand felügyelő elé. A gyanúsítottat Gregory Duvalnak hívták, francia származású volt, és Richvillage egyik elhagyatott raktárában rejtőzködött, ahol korábban titokban festményhamisítással foglalkozott.

– Az igaz, hogy értek a festmények utánzásához, de törvénytisztelő ember vagyok. Úgy respektálom a jogot, ahogy a cirkuszigazgató a tigrist – mondta Duval, miközben egy ecsetet forgatott az ujjai között.

Strand nem engedte, hogy eltérítse a figyelmét.

– Itt van ez a Monet festmény másolata, amit sok más hamisítvánnyal együtt az ön rejtekhelyén találtunk. Egyértelmű bizonyíték – mutatott arra a festményre, ami az asztalon hevert.

– Lehet, hogy valaki idecsempészte – vont vállat a festő.

– A raktárának egyetlen bejárata van, és azt mindig zárva tartja – nézett rá Strand komolyan, majd a zsebéből elővett egy fényképet. – Ez egy valódi Monet, de a színei, a vonalvezetése és az árnyalatai megegyeznek a hamisítványéval.

– Nem értem, mire céloz – biggyesztette le a száját Duval. – Lehet, hogy az a fénykép a másolat, és ez itt az eredeti.

– Szívesen hinnék önnek – mondta Strand, majd hátradőlve a székében így folytatta: – De van valami, ami egyértelművé teszi, hogy ezt a képet ön készítette, tehát egyértelmű, hogy ismét képet hamisított.

________________

Mi volt az a részlet, amiből a nyomozó rájött, hogy a festmény Duval műve volt?

Kurblisch Ágost

(1983, Budapest) Fiatal, ambiciózus prózaíró és kengyelmester, több internetes portál és blog vendégszerzője, kispéldányszámú, ISBN szám nélküli antológiák tucatjának szereplője. Bevett szokása, hogy mindenütt más és más néven ír, ez, amit a honlapunkon használ, kizárólag a Regénytár részére tartja fent.

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

FelFEL