Kivégzés délben

2022-12-17
358 olvasó

Mottó: Svájcban télen akár börtön is járhat azért, ha valaki túl sok gázt fogyaszt (Forrás: index.hu)

 

– Elnézést a zavarásért, nem tudom, jó helyen járok-e? Kaptam egy levelet, hogy ma délben ki fognak végezni a Grossmünster székesegyház előtt.

– Mutassa csak! Igen, az idézés jogos, és szabályos: önt ma tizenkét óra nulla perckor hatósági eljárás keretében nagy nyilvánosság előtt ki fogják iktatni. Most tíz óra van, addig még megihat egy kávét.

– De hát… az isten szerelmére, mit vétettem?!

– Az apró betűs részben az áll, hogy önt a szomszédok kis gatyában és trikóban látták járkálni a lakásában. Ez oly mértékű gázpazarlásra vall, hogy nem lehet tolerálni.

– Nem azért dolgoztam negyven éven át, hogy öregkoromra ezt a luxust ne engedhessem meg magamnak!

– Kedves uram! Súlyos gázhiánnyal küzdünk. Talán nem ismeri a törvényt?

– De ismerem! A túlzott gázpazarlásért börtön jár. Na, de a kivégzés mégiscsak túlzás!

– Muszáj valahogy példát statuálnunk, különben az emberek meleg vízben kezdenek fürdeni vagy főznek, esetleg fűtenek a gázzal. Tudja, mivel jár ez?

– Sejtem.

– Akkor belátja, hogy az intézkedés jogos?

– Tehetek mást?

– Csak annyit, hogy választhat magának kivégzési módot. Lássuk csak: a kötél nem jöhet számításba, mert az ehhez szükséges kendert Ukrajnából importáltuk, de a gyárat az oroszok lebombázták. Golyó által sem lehet, mert minden töltényünket átadtuk az ukránoknak. A villamosszék ebben az áramhiányos időkben szóba sem jöhet, gáz meg ugye…

– Ezek szerint meg fogom úszni??!

– Francokat: majd szépen visszatartja a lélegzetét.

Az ikonra kattintva egy 500 talentumos jutalomkávét ad a szerzőnek, amivel növeli az ön esélyeit a Bányai Tamás-díj megnyerésére.

Tóth Cakan

(1991., Budapest) Többféle prózai műfajban, de kizárólag internetes portálokon publikál, különféle álneveken. Anyakönyvezett nevét először honlapunkon használta, elsősorban az Irodalmi Élet főszerkesztője, Benői Sztipán biztatására. Meggyőződéssel vallja, hogy a nyomtatott irodalom ideje leáldozóban van, mert könyvet már alig olvas valaki. Ezért a netes irodalomnak rövidnek, humorosnak és lényegretörőnek kell lennie.

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

FelFEL