Vérszerződés

2022-01-24
1.3K olvasó

Az idő nem egy folyam, ahogyan mi elképzeljük, legalábbis nem azon láthatatlan többdimenziós lények számára, akiknek vagy akinek létezése nélkül nehezen tudnánk megmagyarázni egy egész csomó dolgot. Hagyjuk most ezek tételes felsorolását, inkább lássunk egy egészen konkrét példát arra, hogy hogyan is működnek ezek a számunkra felfoghatatlan dolgok. Nem mintha valamiféle bizonyságot nyerhetnénk általa, leszámítva a tényt, hogy a Judas Priest cover emlékfesztivál legelvetemültebben visító versenyzőjét keresztüllőtték egy a radiokarbonos vizsgálat szerint ezerkétszáz éves, magyarként azonosított nyílvesszővel.

Senki sem vette észre, hogy a rajongók utolsó sora mögött mikor tűnt fel a három ősmagyarnak öltözött fickó. Egyszer csak ott voltak, vallották a szemtanúk. Kettőnél visszacsapó íj és vesszőkkel teli tegez volt, a középen álló csupán egy bazi nagy kardot kötött az övére. Nem őrjöngtek, amikor Cory visítva fetrengett a színpadon, csak néztek kerek szemekkel. A jobboldali valamit kérdezett a csúcsos sisakostól, aki középen állt, az meg csak bólintott. Erre az egy szemvillanásnyi idő alatt felajzotta az íját, célzott, és Cory a következő pillanatban már vérében fetrengve a deszkákhoz szegezve hörgött csak, a három fickó meg felszívódott, és ami különös, lábnyomok sem maradtak utánuk, pedig a talaj nedves volt még az esőtől.

Döbbenetes, hogy a Gesta Hungarorum egy nemrég előkerült hiányzó pergamenlapja rendkívül hasonló történetet mesél el. A latin nyelvű sorok beszámolnak egy esetről, amikor Árpád vezér a törzsszövetség megkötése előtti estén két fiával ellátogat a sámán sátrába, hogy ott megláthassa népe jövőjét. A látomást mindhárman megkapják. Ott állnak hirtelen egy völgykatlan peremén, előttük rengeteg őrjöngő besenyő, akik mind egy sámán táncát nézik, aki hangosan visít, miközben más sámánok dobokat vernek. Árpád megérti, hogy démon szállta meg őket, és a démon maga a női hangon kántáló férfiba költözött. A vezér megszánja a besenyőket, és bár ellenségei, megpróbálja megszabadítani őket a démontól, ezért mikor fia, Zolta megkérdi, hogy gonosz szellem lakik-e a visító alakban, bólint, mire a kiváló íjász hírében álló ifjú egyetlen lövéssel leteríti a férget. Árpád pedig tudja, hogy másnap mindenképpen vérszerződést kell kötnie a magyarok vezéreivel.

 

Az ikonra kattintva egy 500 talentumos jutalomkávét ad a szerzőnek, amivel növeli az ön esélyeit a Bányai Tamás-díj megnyerésére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett adományozás.

Lovas Lajos

Háromszoros Zsoldos Péter díjas író. Első regénye, az Agydobás 2005-ben jelent meg és 2006-ban Zsoldos Péter-díjat nyert. 2007-ben készült el a folytatás Jó reggelt délben címmel. 2010-ben jelent meg N című sci-fi regénye a Metropolis Media gondozásában a Galaktika Fantasztikus Könyvek sorozatban. 2011-ben Minek nevezzelek? című művével – amely a Galaktika 241. számában (2010. április) jelent meg – novella kategóriában Zsoldos Péter-díjat nyert. Törzsszövetség (Metropolis Media, Galaktika Fantasztikus Könyvek 2016) – regény kategóriában 2017-ben Zsoldos Péter-díjjal jutalmazták. A Galaktika magazinban számos novellát publikált. 2021-ben folytatásokban jelent meg Visszavágó című regénye, amely jövő év elején kötet formájában is napvilágot lát. Legújabb novellája: Az ugye nekem akarjátok adni a Nobel-díjat, 2021. decemberében a GFK 400. című kötetben látott napvilágot.

2 Comments

  1. Zsoldos Pétert sajnos nem ismerem??Kár mert olyanokat írt.. amiket még nem is hallottam??Jó volt Elolvasni? Köszönöm??

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

FelFEL