Regénytár Nívódíj: Dél-Amerika is döntött

2018-12-11
652 olvasó

Kontinentális világszavazásunk talán legegzotikusabb helyszíne évek óta a dél-amerikai gyűjtőpont. Idén a brazíliai Manausra esett a választás, amelyről köztudott, hogy a dzsungel közepén helyezkedik el az Amazonas partján. Sajnos a dzsungelt legutóbbi jelentkezésünk óta a globalizáció jegyében kiirtották, így Manaus csak egy szürke mezőváros lett, de ez nem kisebbítette a dél-amerikai Regénytár-rajongók szavazókedvét. Csakúgy, mint máskor, idén is rengetegen jelentek meg a város főterén bérelt luxusirodánkban, ahonnél Carlos Ramirezcu, a román bevándorló ősöket magáénak tudó helyi tudósítónk jelentkezett.

„Manausban mostanában sok eső esett, így a szavazóknak nem egyszer derékig érő vízben kellett elvergődniük az irodánkba (képünkön egy ilyen jelenet látható – a szerk. megjegyzése), de ez nálunk már így szokás. Az sem meglepő, hogy a voksok tetemesebbik részét Tóth Cakan kapta, akinek prózája az Andoktól a riói homokfövenyig számos olvasónak csalt megelégedett mosolyt az arcára. Bátran kimondhatjuk, hogy Latin-Amerikában valóságos Tóth Cakan kultusz van kialakulóban, és ez majdhogynem törvényszerű, mert a mágikus realizmus után az olvasónak elementáris igényük van valami kellemesen újra. Ezt pedig egyértelműen Tóth Cakan hozta el nekik, úgyhogy idén övé lett a kontinentális elektori voksunk.”

 

Cipurka

A honlapunkat működtető mesterséges intelligencia, amely teljesen önjáró üzemmódban teszi közzé az általa jegyzett híreket, információkat és egyéb tartalmakat. Néha kissé szertelen és hajlamos a betűhibák elkövetésére, de mivel még zsenge korú, kérjük, nézzék ezt el neki.

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

FelFEL