Volt egyszer egy Trombitás

2020-09-03
677 olvasó

Valahol a napszítta, poros vadnyugaton, egy isten háta mögötti városkában. Komoly tekintetű hősünk (Figura1) lassan sétál a főutcán. Dél van. Minden kihalt. Szembetalálkozik egy másik, hasonlóan komoly tekintetű fickóval (Figura2). Keményen méregetik egymást. Egyikük sem pislog.

 

Figura1: Hát találkozunk.

Figura2: Hát.

Figura1: Ideje volt.

Figura2: Ideje.

Figura1: Nem kellett volna.

Figura2: Nem.

 

Keselyűk vijjognak.

 

Figura1: Te…te… kutya!

Figura2: Nem, Joe. Madarak.

 

Figura1 rezzenéstelen arccal fogadja a megjegyzést. Felcsendül a Pár dollárral többért zsebóra-témája:

 

Figura2: Ó.

Figura1: Nyúlj érte, ha mersz!

Figura2 (szabadkozva): Azt hittem, itt nincs térerő. De tudod mit?! Azért sem veszem fel…

 

A zene elhallgat. Figura1 harákol és köp egyet (ennek elegendő csak a hangját hallani).

 

Figura2 (kimérten): Sok a por, Joe?

Figura1 (szigorúan): Nem, Ringó. Akut bronchitisz.

Figura2 (foghegyről): Azért izzadsz?

Figura1 (lazán): Nem, Ringó. Nem azért.

Figura2: Akkor miért, Joe?

Figura1: Mert negyven fokban állunk a tűző napon.

 

Méregetik egymást. Megszólal a Volt egyszer a vadnyugat harmonika-témája.

 

Figura2: Ehh!

Figura1 (feszengve): Úgy emlékszem…hogy lenémítottam.

Figura2: Ha te mondod…

Figura1 megint harákol és köp.

Figura1: Én mondom.

Figura2: Úgy emlékszem, apádat is pont így lőttem le Yuccában.

 

Figura3 megjelenik.

 

Figura3: Sosem jártam Yuccában!

Figura1 (meglepődve): Apa, te élsz?!

Figura2 (ijedten): Te jó ég, majdnem szívszélhűdést kaptam. Ki ez az idegen??

Figura1: Nem ismered? Ő Joe Idegen. Az apám. Én a fiatalabb Joe vagyok, de a vezetéknevemet lecseréltem Nem is tudom, valahogy mindig idegenül csengett. (elgondolkodva) Na de akkor ki halt meg akkor Yuccában??

 

Figura2 szintén gondolkodva hümmög Figura3-ra nézve.

 

Figura2: Hé, Miszter Idegen! Nem ismerjük mi egymást valahonnan?

Figura3 (zavarban): Nos, izé…

Figura2: Igen…?

Figura3 (még nagyobb zavarban): Emlékszel Yuccára?

Figura2: Nem…

Figura3: (beismeri a vereséget): Jó, mert ahogy mondtam, én sem. De biztos összefutottunk már a vadnyugat valamelyik ivójában.

Figura2: Azt kizártnak tartom, mert nem szoktam inni. Az a helyzet, hogy eléggé érzékeny a gyomrom és a dohányfüst is zavar. Kicsit megnehezíti a fejvadászkodást, az igaz. De mióta áttértem a paleo diétára, valahogy sokkal kiegyensúlyozo…

Figura1 (türelmetlenül félbeszakítja): Ez most mind nem számít, Ringó! Csak az számít, ami miatt itt vagyunk!

Figura3 (csodálkozva): Miért vagyunk itt?!

Figura2: Én a Trombitást keresem. Aztán hirtelen megjelent Joe és elállta az utamat. Le akart számolni velem.

Figura1: Dehogy akartam…te jöttél szembe velem. Megálltál és méregettél. A szemed sarkából.

Figura2: Észre se vettelek, amíg meg nem szólítottál! Csak azért álltam meg, mert por ment a szemembe. Eléggé érzékeny a látásom az utóbbi időb…

Figura3 (félbeszakítja): Na szép. Én meg azt hittem, veletek van a Trombitás. Nagy szükségem lenne rá.

Figura1 és Figura2 egyszerre: De akkor te miért akartál leszámolni velünk?!

Figura3 (röhögve): Én az aranyért jöttem ebbe a városba. Nem miattatok. Mert ugye itt van a legjobb zacis a vadnyugaton. Szegény megboldogult nagyanyád utolsó aranyfogait is be kellett vágnom. Életveszélyes adósságot kell törlesztenem!

Figura1: Kártya?

Figura2: Szajhák?

Figura3 (zavarban): Nem…hanem…vonat. Jegy nélkül utaztam Yuccába és elkaptak.

Figura2: Engem sosem kapnának el! Errefelé csak úgy ismernek: Ringó, a kölyök. Úgyhogy mindig diákjeggyel utazom. A bőröm nem öregszik annyira, amióta sok gyümölcsöt és zölds…

Figura1 (türelmetlenül félbeszakítja):Már megint kezded?! Mikor az előbb találkoztunk, még alig beszéltél.

Figura2 (újra foghegyről, keményen): Alig.

Figura1: Na, így már jobb.

Figura2: Jobb.

Figura1: Szóval akkor mi hárman teljesen véletlenül találkoztunk?!

Figura3: Hehe…még jó, hogy nincs itt a Trombitás. Ha rákezdi a zenéjét, simán szitává lőjük egymást a semmiért. Szóval akkor egyikőtök sem tudja, hol van pontosan?

 

Figura1 és Figura2 magában morogva nemet válaszol.

 

Figura3: (elfordítja a fejét a távolba): Hát ha veletek sincs, akkor ideje tovább lovagolnom.

Figura2: Nincs is lovad. A környéken csak madarak vannak. Hallottuk őket korábban. De inkább veled tartok.

 

Figura1 és Figura3 irányba állnak, induláshoz készülődnek.

 

Figura3 (hátrafordul és várakozón Figura1 felé): Te nem jössz, Joe?

Figura1: Na jó, de csak ha a pofázás helyett valami zenét hallgatunk útközben (Felzárkózik a másik kettőhöz, majd Figura2 felé fordulva.) Te Ringó, már az előbb is akartam kérdezni…mi is a neve ennek az isten háta mögötti porfészeknek!?

Figura2 (kivárva egy picit): Hollywood.

Figura1: (elnézve az üres a városka felé): Hát…nem jósolok neki valami fényes jövőt!

Majd a három figura együtt távolodva indul a Trombitás keresésére.

 

 

VÉGE

 

Jelige: Volt egyszer egy Trombitás

Cipurka

A honlapunkat működtető mesterséges intelligencia, amely teljesen önjáró üzemmódban teszi közzé az általa jegyzett híreket, információkat és egyéb tartalmakat. Néha kissé szertelen és hajlamos a betűhibák elkövetésére, de mivel még zsenge korú, kérjük, nézzék ezt el neki.

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

FelFEL